Dreamy Wedding

→ Today I have for you a bit untraditional topic. At least for this blog. Everyone of us (or almost everyone) has already imagined her dreamy wedding and how would the whole thing look like.
I´m not the type who would be so much into this, but I have to admit that I do think about it sometimes.
When I was little, I was always saying it would be a huge ceremony in some palace, with many guests and the wedding dress would have the same price like a car.
But older I´m getting I want more the complete opposite. I would like to have a wedding at a big garden. There would be super free atmosphere and only close people. We would celebrate and dance until the morning. The second option is a small ceremony somewhere on a sandy beach with no shoes and a wind in my hair. Not bad, right? :)

With the ideal wedding also goes the ideal dress. I like complete simplicity. Honestly I´m kind of allergic to the cake alike dresses. Who wants to look like their wedding cake? :D I would defo go for a flowing cut. You can´t go wrong with that. I love when dresses have some interesting detail. My favorites are naked back or a lace.

→ Dneska pro vás mám celkem netradiční téma. Aspoň pro tento blog. Každá z nás (nebo aspoň většina) si už určitě někdy představovala svojí vysněnou svatbu a jak by to vše vypadalo.
Nejsem ten typ, co by se do takových věcí nějak hrnul, ale co si budeme povídat, taky už jsem se párkrát zasnila.
Když jsem byla malá, vždycky jsem si říkala, že to bude muset být obrovský obřad v nějakém paláci s milionem hostů a šaty minimálně v ceně auta.
Čím jsem starší, tím si to ale představuju úplně jinak. Teď bych chtěla pravý opak. Klidně někde na louce nebo v zahradě, velice uvolněná atmosféra a pouze blízcí lidé. Podmínkou by byla oslava a tanec až do rána. Další variantou je malý obřad někde na písečné pláži, na boso a vítr ve vlasech. Pohádka, ne? :)

K ideální svatbě ale samozřejmě patří i ideální svatební šaty. Jsem zastáncem naprosté jednoduchosti. Upřímně jsem alergická na šaty typu dort. Vždycky si říkám, kdo si dobrovolně přidá 5 kilo?
Proto bych rozhodně volila splývavý střih. Tím se nedá téměř nic zkazit. Velice se mi na jednoduchých šatech líbí, když mají zajímavý detail. Já bych volila holá záda nebo krajku.



→ You can find these dresses 1) HERE                          2) HERE                                      and 3) HERE
→ Tyto šaty najdete                 1)TADY                           2) TADY                                          a 3) TADY

→ I´m also thinking about the price of the dress. Everyone wants a beautiful fancy gown, but then you are scared that you will ruin it. I think for me the better option would be getting something not so expensive and then not have to worry about if I ruin it or not.
For example Promtimes.co.uk is a proof that a nice dress doesn´t have to cost like a car. There are dresses which cost less than 100 pounds. Sounds like a good deal.

And now! How does YOUR dreamy wedding look like? I can´t wait to read that! :)

→ Taky jsem uvažovala nad cenou šatů. Samozřejmě bych chtěla nějaké super fancy a drahé šaty, ale člověk se pak bojí, že je zničí. Možná je lepší do toho neinvestovat moc peněz a pak se nestresovat, že mě třeba někdo polije. Například Promtimes.co.uk je důkazem, že hezké šaty nemusí stát stejně jako auto. Najdete tam ceny pod 100 liber. To zní jako celkem dobrý deal.

A jak vypadá VAŠE vysněná svatba? Nemůžu se dočkat, až si to přečtu! :)


Follow CITC: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / TWITTER




Labels: ,