9/9/2015 Prague Fashion Weekend


→ If you follow CITC at Instagram, you might have already noticed that I visited the Mercedes Benz Prague Fashion Weekend. I saw just few shows, but I had an amazing time! At these places my endless fascination by fashion shows up. I could sit there for hours and just watch all the beauty! I was also positively surprised about the class of the whole event. It was very professional.
I loved Czech designers Klara Nademlynska, ODIVI and Katerina Geislerova. My eyes were also pleased while watching the Pietro Filipi by Designers show. So many classic and men cuts! I always loved men alike cuts on women and I´m obsessing about this right now. It´s gonna be my fall for sure. If you want to see some videos and pics from the fashion shows, look HERE.

Today you can see one of the looks I wore to the Fashion Weekend. I wore a total classic. It was raining and cold outside and I was so lazy to dress up! You know that I always bet on comfy pieces. I love these pants right now. They´re just perfect. So is the bag. It´s a vintage piece that I inherited from my grandma.

I shot this outfit quickly at home. I created a provisional photo studio at my apartment. Maybe I will do it more often. The weather will be worse and worse anyway.

So I would like to know if you mind seeing photos from interior ? Or you don´ t care if it´s inside or outside? Please let me know about this. :)

→ Pokud sledujete CITC na Instáčku, tak už jste si mohli všimnout, že jsem si taky nenechala ujít Mercedes Benz Prague Fashion Weekend. I když jsem byla jen na pár přehlídkách, moc jsem si to užila. Tady se vždycky projeví moje nekonečná fascinace módou, byla bych schopná tam sedět a jen koukat celý den. Taky mě příjemně překvapilo, jak celá akce vypadala a probíhala. Praha je světová! :D Moc se mi líbily modely Kláry Nademlýnské, ODIVI a Kateřiny Geislerové. Moje oči plesaly i při pohledu na kolekci Pietro Filipi by Designers, jelikož byla plná pánských střihů a kostýmků. Kdyby jste se chtěli podívat na nějaká videa z přehlídek, najdete je na TADY.

Dneska můžete vidět jeden z looků, který jsem měla na Fashion Weekendu na sobě. Vsadila jsem na úplnou klasiku. Venku byla kosa a ošklivo a vůbec se mi nechtělo se nějak zvlášť strojit. Navíc jste si už asi všimli, že u mě vždycky vyhraje pohodlnost. Momentálně miluju tyto kalhoty, které jsem si pořídila minulý týden. Vždycky se mi líbil pánský styl, ale tento podzim vám můžu slíbit, že do něj půjdu naplno! :) Vypíchla bych ještě vintage aktovku, kterou jsem zdědila po babičce a teď dělá parádu mně.

Outfit jsem fotila doma na rychlo. Vytvořila jsem si tady takové improvizované foto studio. Možná u toho i zůstanu. Venku už bude stejně jen a jen hůř. Ne samozřejmě na všechny fotky, ale je to super úspora času, se občas vyblejsknout jen tak doma.

Zajímalo by mě, zda vám fotky takle z domu vadí, nebo byste je tu klidně vídali i nadále? To mi prosím napiště. :)


Follow CITC: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / TWITTER










Tereza is wearing:
Coat: Zara
Turtleneck: Forever 21
Pants: Zara
Shoes: Adidas Stan Smith
Bag: Vintage 

Follow CITC: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / TWITTER

Labels: