Sneakers, sneakers, sneakers!

 I´ve never been a big fan of sport shoes. When I was in high school, it was popular to wear Converse and then Vans. And I stayed with it.
I didn´t think I would fall in love with sneakers just now.

For sure Paris did this to me. It´s the biggest trend there, wearing sneakers with everything. When I came there, I was like ok, nice, but not for me. It started with running trainers. "Hm, they are really cool, maybe I could try to match them with a casual outfit.." And suddenly I´m standing in the shop with a box of Stan Smiths. So my obsession started.

Now I want Nike Air Force 1. I went through many shops in Prague and they were nowhere in my size. I called to a lot of shops and there was no size 40 in whole Czech Republic. So I decided to order them online and I can´t wait to get them!
I also found them at Escapeshoes.com. I´m sure I will spend whole Fall in them!

 Nikdy jsem nebyla žádný zvláštní fanoušek sportovních bot. Jasně, když jsem byla střední, tak frčely Conversky a pak Vansky, takže ty jsem mít musela. To mi už taky zůstalo. Nenapadlo by mě, že se takhle "na starý kolena" zblázním do tenisek.

To se mnou udělala Paříž. Tam je to největší trend, tenisky ke všemu. Když jsem do Paříže přijela, říkala jsem si, že dobrý, ale já bych to asi nenosila. Začalo to běžeckýma botama. "Hm, ty jsou ale pěkný, asi je zkusím zkombinovat i v normálním outfitu." A najednou stojím u pokladny s krabicí Stana Smitha. Tak začala moje obsese.

Teď mám ale v hledáčku Nike. Konkrétně model Air Force 1. Prošla jsem snad celou Prahu a nikde jsem nemohla sehnat svojí velikost. Obvolala jsem různý obchody a v celý ČR nebyla jediná 40ka. Tak jsem se rozhodla si je objednat online a už se nemůžu dočkat! 
Mimo jiné je najdete i na eshopu Escapeshoes.com. Já už jsem si jistá, že v nich prochodím celý podzim.


→ You can find the low fit HERE and the mid fit HERE. I must say I´m a fan of the low fit. I also never liked Airmax, but now I feel like I could try them. With this model I´d probably get some more colorful version even though all my sneakers are just black or white.

→ Nízké najdete ZDE a vyšší HERE. Mně osobně se více líbí nizká verze. Ani Airmaxy se mi nikdy nelíbily, ale teď bych nad nimi klidně uvažovala. Tam bych ale volila asi nějakou barevnou kombinaci, ač jsou všechy mé tenisky pouze bílé nebo černé.


→ You can check the red model HERE and the black one HERE.

What about you guys? How do you feel about sneakers? Which one is your favorite?
I´ll be happy for some inspiration! :)

→ Červený model najdete ZDE a černý ZDE

A co vy? Jaký je váš názor na módu tenisek? Které jsou vaše oblíbené?
Budu ráda za nějakou inspiraci! :)

Follow CITC: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / YOUTUBE




Labels: ,