Paris Paris Paris


ENG (Česká verze níže)
When I was leaving Paris, I promised you some kind of "goodbye Paris" post. I think it´s a good idea, because the blog was created there.

I spent 11 months in Paris, went to 1 school, had 3 various jobs, moved 3 times and met a lot of amazing people and not so great ones.
I learned to understand French language (it´s a bit worse with speaking, but I´m optimistic!) and got used to French mentality. I also learned how to appreciate my home.

The goal of my way to Paris was Erasmus exchange program. It´s common between European students. I did more than just partying which is not common while being Erasmus, haha. I tried to get as much as I could.
At first I didn´t even want to go to Paris. I would choose London, Berlin or Barcelona, because I learned all these languages. Unfo, there wasn´t the option, so Paris was what I was interested in.

The first half year was amazing. I was getting to know Paris, exploring new places, people and going to school. We had a lot of classes, because in France the courses are evaluated just around 2 credits each and I needed to have 30 credits to pass. I was ok with it, because I learned a lot in the school.
I studied communication and it was very interesting. What I liked was that we were learning a lot about current situation, trends and everything was very present. That made a difference between Czech school and the French one - in Czech schools there is usually just a lot of theory which I don´t find that much useful.
First half year went so fast! I felt like I came yesterday and I should leave tomorrow? I felt like it wasn´t my time to leave yet so I made my stay another half year longer. I gave myself one condition - to find some internship or get some work experience.
In my school they told me it was impossible to find anything for me because I wasn´t fluent in French. So they didn´t help me at all. I hate to hear that something is not possible. I don´t believe in this, so I started looking for an internship myself and I made to two!

The first one was working at Fashion Week for a British brand ISSA. I´m sure you know it, for e.p. the Duchess Kate wears it often. It´s absolutely gorgeous clothes! I worked in their showroom and my main task was dressing and styling the models. I had a lot of fun doing this job, even when it was a bit exhausting, because I was on my feet 10 hours a day and it was getting busy very often. The girls I worked for were so nice and so were my colleague interns.

At my second internship I worked 2 months full time. I worked for Totem Fashion, which is a Public Relations agency working in fashion business. They do PR for fashion brands and designers. It was a great experience, but it wasn´t easy for me. I worked full time and also went to school. At first I didn´t understand anyone. My French was bad and the French-English is a bit difficult too. But I had no other chance than suck it up and make it work. In the end I understood French very well. I worked as an assistante attache de presse. There are a lot of jokes that assistant in fashion means slave, but I guess it´s not so bad in PR. I must admit that I felt exhausted sometimes. In the end it was a big lecture and it opened my eyes. I found out that I can actually do what I always though would be just a dream. I learned that fashion is not even my big hobby but it can also be my job! And I want this. Not sure if in Czech or somewhere else.

The last month the party finally came. We had a lot of New Yorkers in our school, so we had a lot of activities and fun with them. I should have worked for ISSA for a men Fashion Week again, but I canceled it. I wanted to enjoy my last days in Paris with all my friends.

The life in Paris itself is very busy. I walked daily at least 7 kilometers. You spend half of your day in a disgusting metro or in some little space with million of people. Of course Paris is absolutely beautiful, but it has its price. You think about every coffee you get. I didn´t go a lot to restaurants, because for a food and a drink you pay at least 20 euros. When you go to a party, you always drink at home first, because beer costs around 10 euros. When you order a drink and the bartender asks you for 15 euros, the drink doesn´t even taste good afterwards. I would rather buy some clothes! The rents are so expensive, that I don´t even wanna talk about it. I can just say if I had the same budget in Prague, I would live like a king! Prague seems now like an oasis of peace and accessibility.

All of this was a big life lecture for me. I´m happy that I decided to go there and live through this adventure. It went so fast! Even when everything wasn´t perfect all the time, I miss Paris so much!

For the conclusion I must appeal on all of you. If you ever have this chance to go somewhere and live there, do it! You will learn a lot about the world and also about yourself. There is a big difference between travelling and living in a different country.

If you have any questions, don´t hesitate to ask. :)


CZE
Při odletu z Paříže jsem slibovala nějakej "goodbye Paris" článek. Tak se to teď pokusím zrealizovat, i když trošku se zpožděním.
Řekla bych, že je to na místě, jelikož byl tenhle blog založen právě tam.
V Paříži jsem strávila 11 měsíců, chodila do 1 školy, měla za tu dobu 3 joby, 3krát se přestěhovala a poznala nespočet skvělejch i horších lidí. Naučila jsem se rozumět francouzsky (s mluvením je to už horší, ale to přijde!), zvykla si na jejich mentalitu. A "nečekaně" si začala vážit svého domova.

Cílem mý cesty do Paříže byl celkem klasicky Erasmus. I když ten můj nebyl úplně klasickej tím, že jsem jen nepařila, ale snažila se z toho vytřískat co nejvíc. Což ale vůbec neznamená, že by se mi myšlenka prohýření celýho roku nelíbila. :D
Původně jsem do Paříže ani nechtěla. Kdybych mohla, tak bych si vybrala Londýn, Berlín nebo Barcelonu, protože jsem se jazyky zmíněných zemí učila. Bohužel nebo i možná bohudík to nebylo v nabídce, a tak jediný, co mě z našeho seznamu zaujalo, byla Paříž.

První půlrok byl super. Seznamovala jsem se s Paříží, poznávala nový místa, lidi a chodila do školy. Měli jsme dost předmětů, jelikož je mají hodnocený okolo 2 kreditů a já musela splnit kreditů 30. Vůbec toho ale nelituju, jelikož jsem se i ve škole naučila spoustu věcí. Měli jsme úžasnýho profesora, a tak mě bavila většina kurzů. Líbilo se mi, že jsme probírali ve všech předmětech hlavně trendy dnešní doby, a jak co funguje, což se dost lišilo od český výuky suchý teorie. V Paříži jsem studovala komunikaci, kde zrovna je dost důležitý vědět, co zrovna letí.

První půlrok strašně rychle utekl. Měla jsem pocit, že jsem sotva přijela a už bych zase měla odjet? Nedokázala jsem se smířit s myšlenkou návratu domů a pobyt si proloužila. Slíbila jsem si ale, že pokud zůstanu, najdu si nějakou stáž, abych získala co nejvíc zkušeností. Ze začátku to vypadalo dost marně. Ve škole mi samozřejmě nepomohli a odbyli mě s tím, že pokud neumím plynně francouzsky, je to nemožný.

S tím jsem se odmítla smířit a nakonec si našla stáže rovnou dvě! Nesnáším, když mi někdo říká, že něco nejde. To mě vžycky vytočí a chci to ještě víc.
První stáž jsem měla na dámském fashion weeku u značky ISSA. Je to Londýnská značka, která má naprosto úžasné oblečení. Znát ji můžete například z outfitů vévodkyně Kate. Pracovala jsem v jejich showroomu a mým hlavním úkolem bylo oblíkat a stajlovat modelky. Práce mě moc bavila, i když to bylo náročný, protože jsme byli na nohou a kmitali sem a tam, 10 hodin denně. Holky, pro které jsme makaly, byly ale hrozně milý a stejně tak moje kolegyně stážistky.

Na druhý stáži jsem strávila 2 měsíce. Bylo to pro společnost Totem Fashion, což je Public Relations agentura, která operuje v módním byznysu. Dělá PR módním značkám a designérům. Byla to úžasná zkušenost, ale upřímně vám řeknu, že to byl záhul. Dva měsíce full time a k tomu jsem ještě chodila do školy. Moje funkce byla assistante attache de presse. Říká se, že v módním byznysu slovo asistent znamená otrok. V PR to ale asi nebude tak zlý. Jenže ze začátku jsem nerozumněla vůbec nikomu. Nerozumněla jsem pořádně francouzsky a francouzská angličtina je taky kapitola sama pro sebe. Rychle jsem se ale musela sebrat a fungovat. Nakonec jsem začala rozumět i francouzsky. Byla to nejlepší lekce, jakou jsem si pro sebe mohla připravit, i když jsem toho často už měla plný zuby. Otevřelo mi to oči. Hlavně v tom směru, že můžu dělat to, co jsem si vždycky myslela, že bude jen nesplněnej sen. Ujistila jsem se, že móda je jak moje obrovský hobby, tak to může být i práce. A toho chci i docílit. Ať už v Čechách, nebo někde jinde.

No a poslední měsíc jsem konečně propařila. Přijela nám do školy velká delegace Amíků z New Yorku a měli jsme s nima spoustu aktivit i zážitků. Měla jsem ještě pracovat znova pro ISSA na pánském fashion weeku, ale nakonec jsem to zrušila. Chtěla jsem si ty poslední dny pořádně užít.

Co se týče života v Paříži jako takového, není to úplně easy. Denně jsem ušla pěšky okolo 7mi kilometrů. Půlku času strávíte někde v metru, který je totálně hnusný, nebo mačkáním se s milionem lidí na malým prostoru. Paříž je samozřejmě nádherná, ale má svojí cenu. Všechno je dvakrát dražší než u nás. Člověk si rozmyslí každý kafe a do restaurací jsem taky chodila minimálně, jelikož tam za jídlo a pití necháte minimálně 20 euro. Před párty si radši dáte drinky doma a v klubu si koupíte tak jedno pivo, protože zase stojí 10 euro. Nemůžu říct, že bych tam musela počítat každý euro, ale když po mně chce barman za drink 15 éček, tak mi to už ani nechutná. Radši si koupím něco na sebe! Další šílenou položkou je nájem. To tady snad ani nebudu rozebírat. Asi bych to shrnula tím, že mít takovej rozpočet na měsíc v Praze, tak si žiju jako král. Praha mi teď připadá jako oáza klidu, míru a dostupnosti. :D

Celá Paříž pro mě byla velká životní lekce. Jsem šťastná, že jsem se to rozhodla podstoupit, bylo to nejlepší rozhodnutí. Celej ten rok brutálně rychle utekl! A i když to nebylo vždycky růžový, tak mi Paříž hrozně chybí.

Závěrem na vás musím apelovat, pokud budete mít někdy podobnou možnost, nenechte si to ujít. Je velkej rozdíl mezi cestováním a životem v jiný zemi. Poznáte kus světa, ale taky sami sebe.

Pokud máte nějaký otázky, samozřejmě se můžete ptát. :)



Follow CITC: FACEBOOK / INSTAGRAM / BLOGLOVIN / YOUTUBE









Labels: ,